Connect with us

Faxnews

ANPC a câstigat procesul împotriva unui servici auto. Amendă în valoare de 25.000 lei

ANPC a câstigat procesul împotriva unui servici auto. Amendă în valoare de 25.000 lei
Sursa foto: Adevărul

Economic

ANPC a câstigat procesul împotriva unui servici auto. Amendă în valoare de 25.000 lei

ANPC victorie importantă pentri drepturile consumatorilor. Firma auto a pierdut contestarea amenzii în instanță.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a câstigat procesul intenat de un servici auto. Auto Car Grup 1 Services SRL a contestat în instanță amenda de 25.000 de lei primită de la ANPC, dar nu a avut câstig de cauză. Victoria este una importantă pentru toti cetățenii cărora li s-au încălcat drepturile. Comisarii instituției au amendat anul trecut compania.

Servicul auto a încalcat drepturile consumatorilor

ANPC s-a sesizat pentru încălcarea precticii comerciale incorecte săvârșite de către Auto Car Grup 1 Services SRL. În data de 21 iulie 2020 ANPC a întocmit Procesul Verbal de Constatare a Contravenţiei în valoare de 25.000 lei. Grupul auto a fost sancționat pentru incorecte-omisiuni, înșelătorie . Aceștia au fost acuzați că datele de pe site nu sunt conforme cu documentele eliberate.

Controale în unitățiile deținute de către Auto Car Grup 1 Services SRL

Firma promitea garanție de 10 ani la lucrările de caroserie și vopsitorie. În realitate aceștia oferea clienților doar 90 de zile drept garanție pentru lucrările care nu necesită utilizarea unor piese de schimb. Mai mult, cei de la ANPC susțin că beneficiarul nu are control asupra pieselor care îi sunt încoluite.

„Beneficiarul service-ului de reparaţii la momentul semnării contractului de reparaţii nu are cunoştinţă despre devizul de reparaţii estimativ, beneficiarul serviciilor de reparaţii nu are cunoştinţă la momentul semnării contractului de reparaţii despre natura pieselor ce îi vor fi înlocuite (originale sau after market), iar semnătura beneficiarului de reparaţii nu apare pe devizul final de reparaţii”, potrivit documentului.

Acestea nu au fost singurlee nereguli găsite de comisarii instituției. Firma auto oferea clienților mașini pe perioada reparațiilor cu titlul oneros. De fapt, acestea erau olantate cu brand-ul firmei Autocar Service – Service Auto şi menţionau „am primit-o gratis pe durata recepţiei”.

Controale în unitățiile deținute de către Auto Car Grup 1 Services SRL

Controale au plecat de la nenumăratele plăngeri ale consumatorilor. În perioada lunii iunie a nului trecut au fost anchetate doar în București 250 de unități. Practicile acestora încălcau drepturile consumatrilor care nu putea lua o decizie în cunoștiință de cauză.

După gădirea acestor nereguli, ANPC-ul a decis să facă mai multe controale în întreaga țara. În urma controalelor au fost amendate 500 de service-uri auto. La data de 17 iulie 2020, instituția a comunicat că au fost aplicate amenzi în valoare de e 1,407 milioane de lei. Controalele s-au desfășurat în 766 de astfel de firme.

Pe lângă aceste sancțiuni cei de la ANPC au oprit definitic de la comercializate mărfuri în valoare de 49.198 lei. De asemenea, au aplicatavertismente şi 309 amenzi contravenţionale pentru încălcarea reglementărilor privind protecţia consumatorilor.

Auto Car Grup 1 Services SRL a fost înființată în anul 2020. Aceștia au creat companiadin pasiune pentru mașini, după cum declară pe site-ul propriu. În momentul de față aceștia se laudă cu o echipă de 80 de angajați. Tot pe site-ul lor apare că aceștia oferă multiple servicii. Cei de la Auto Car susțin că întocmesc dosar penal pentru daune, constantă daune și oferă mașini la schimb. Sediul firmei este localizat în sectorul 6 pe bulevardul Preciziei.

Continue Reading

Sanda Niculescu este absolventă ASE. 3 ani a lucrat la compania KPMG, specialistă în audit financiar. Ulterior s-a orientat spre presă unde a ocupat majoritar postul de editor pe știrile economice.

Comentează

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe Economic

To Top