Connect with us

Faxnews

Canalul Suez a fost deblocat. Peste 360 de nave au fost blocate

canalul suez
Sursa foto: Maxar

Știri externe

Canalul Suez a fost deblocat. Peste 360 de nave au fost blocate

Canalul Suez a fost deblocat. Mai mult exportatori au dat piept cu probleme.

Vaporul eșuat în Canalul Suez a fost deblocat luni dimineață. După mai multe zile îm care transportul a fost blocat, calea de navigație este liberă. Nava Ever Given a rămas blocată în urma unei furturi, iar întreg canalul nu a mai putut fi folosit. Oficialii anunță că întreaga operațiune poate să mai dureze câteva ore pentru a se asigura că nu se mai repetă situația.

Canalul Suez a fost blocat de marți, iar în jur de 360 de nave au fost afectate. Zona acoperea în jur de 10% din comerțul maritim total. Incidentul a adus probleme în ceea ce privește livrarea mărfurilor la timp. Navele care transportau animale sunt cele despre care s-au ridicat mai multe probleme.

Canalul Suez a fost deblocat. Traficul maritim se poate relua

Nava Even Given a rămas blocată, marți, 23 martie 2021. Este una dintre cele mai mari nave cargo din lume și a ocupat intreaga lățime a canalului. Nava Ever Green venea din China și se îndrepta spre Rotterdam, Olanda, în momentul în care vântul puternic a împins-o de-a curmezișul canalului care face legătura dintre Marea Mediterană și Marea Roșie.

Pentru a elibera canalul au fost aduse mai multe utilizaje specializate. Au fost aduse nave de dragare, excavatoare și buldozere pentru a înlătura bancurile de nisip, astfel încât cargoul să poată fi repus pe linia de plutire, potrivit BBC. Sâmbătă, aproximativ 20.000 de tone de nisip au fost dragate, iar 14 remorchere au tras și au împins cargoul, reușind să-l miște cu 30 de grade în două direcții.
Prelungirea situației putea avea efecte majore asupra comerțului global.


Peste 360 de nave au fost blocate. Ce conțineau acestea

Mai multe nave au fost nevoie să își amâne traseul și să aștepte deblocarea canalului. Peste 360 de nave au fost în așteptare de marti. Acestea erau încărcate cu petrol, animale, mobilieri, ceaiuri etc.. Cele mai multe semne de întrebare în legătură cu încărcăturile au vizat trasnposrtul de animale. Cei din nave s-au asigurat că viețuitoarele au apă și mâncare sufiecientă. Inclusiv 11 nave din România au fost afectate, ele transportau oi. Egiptul a trimis furaje și trei echipe de veterinari pentru a examina animalele.


„Situația este critică și riscă să devină o tragedie maritimă fără precedent care implică animale vii”, a avertizat organizația Animals International

Nici firma de mobilă Ikea nu a scăpat fără să fie afectată. Gigantul suedez are în jur de 110 containere la bordul navei blocate. Alături de aceștia și Van Rees Group, comerciant de ceai din Rotterdam, își exprimă regretul pentru blocarea a 80 de containere de ceai pe cincisprezece nave.

„I-am spus unuia dintre clienții mei că parchetul său blochează Canalul Suez, nu m-a crezut”, a declarat sâmbătă șeful unei companii britanice de cherestea pentru BBC.


Mai mulți giganți ai transportului maritim, precum armatorul danez Maersk sau compania franceză CMA CGM, și-au deviat unele dintre nave prin Capul Bunei Speranțe. Vor face un ocol care poate reprezenta 9.000 de kilometri în jurul continentului african sau cel puțin șapte zile suplimentare.

Continue Reading

Istvan Stratinsky este absolvent al Universității Aurel Vlaicu din Arad. A lucrat în presă pe domeniul Externe la publicații precum Libertatea, Adevărul și Jurnalul Național.

Comentează

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Mai multe Știri externe

To Top