Connect with us

Faxnews

CFR Marfă nevoit să reducă personalul cu 30%. Proiectele propuse de modernizare se ridică la 13,5 miliarde de euro

CFR Marfă nevoit să reducă personalul cu 30%. Proiectele propuse de modernizare se ridică la 13,5 miliarde de euro

Economic

CFR Marfă nevoit să reducă personalul cu 30%. Proiectele propuse de modernizare se ridică la 13,5 miliarde de euro

Ministrul Transporturilor a publicat proiectul privind bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2021 la CFR Marfă. Din cauza situației delicate în care se găsește compania de stat este nevoie ca aproximatov 1.400 de salariați să fie disponibilizați. Compania are plăți restante în valoare de 3,9 miliarde de lei. Prin reducerea personalui se încearcă câstigarea unui profit.

Reform sectorului feroviar este în urmă. Lipsa modernizării și întreținerea insuficientă au redus viteza trenurilor și au afectat termenele de livrare. Pentru a ne ralia la normele Europene sunt prevăzuți 13,5 miliarde de euro. Banii trebuie folosiți în perioadă 2021-2025 pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare.

CFR Marfă nevoit să reducă personalul cu 30%. Datorie de 3,9 miliarde de lei

Guvernul a adoptat bugetul de venituri și cheltuieli privind transportul feroviar pentru 2021. CFR Marfă se vede nevoit să renunțe la 1.400 de persoane pentru a reduce cheltuielile. Compania are de plătit aporpae 4 miliarde de lei. Ei așteaptă aprobarea mecanismului de plate în rate pentru stingerea datoriei de 570 miliade de euro. Suma aceasta face referire la ajutorul incompatibil primit de la stat.

În februaroe 2020 Comisia Europeană a observat ajutorul primit de CFR de la stat și au concluzionat că nu este legitim. Ajutorul ar favoriza compania feroviară de stat făță de agenții privați și nu este legal. Din această cazuă România trebuie să recupereze de la CFR Marfă ajutorul ilegal și dobânzile aferente.

CFR Marfă a înregistrat plăți restante de aproape 3,5 miliarde lei la final de 2020, iar pentru anul în curs estimează reducerea lor cu 63%. Cheltuielile de natură salarială programate în proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2021, sunt mai mici cu 29% față de cele programate în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2020. Pentru anul 2021 se estimează un rezultat brut in valoare de 33.040 mii lei.

Proiectele propuse de modernizare se ridică la 13,5 miliarde de euro. CFR are nevoie de modernizarea căilor ferate

A fost discutat bugetul pentru secșiunea „Transport și Mibilitate Urbană”. Oficialii au ajuns la concluzia că este nevoie de cel puțin 5 miliarde de euro pentru întreg proiectul. Domeniul feroviar ar urma să primească din această sumă, 13,5 miliarde de euro pentru a moderniza și dezvolta infrasctructura feroviară.

Atât liniile cât și condițiile din tren sunt precare. Din cauză că liniile nu sunt modernizate, trenurile circulă cu viteză redusă. Acest lucru aduce pierderi atât la nivelul cetățenilor care aleg acest mijloc de transport, dar și firmelor care așteaptă livrări mari cu trenuirile de marfă.

România se află sub media europeană la toate criteriile de analiză privind investițiile și infrastructura. În 2019, lungimea simplă a liniilor electrificate de cale ferată în exploatare era de 4.029 km, reprezentând 37,4% din rețeaua de căi ferate în exploatare. În 2019, numai 407 km din rețeaua primară erau modernizați și recepționați, situați pe coridorul Rin-Dunăre. În ceea ce privește echiparea cu sisteme de management a traficului, în 2019, numai 79 de km de cale ferată aveau instalat sistemul ERTMS nivel 2 pe coridorul menționat.

Continue Reading

Sanda Niculescu este absolventă ASE. 3 ani a lucrat la compania KPMG, specialistă în audit financiar. Ulterior s-a orientat spre presă unde a ocupat majoritar postul de editor pe știrile economice.

Comentează

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe Economic

To Top