Connect with us

Faxnews

Licitația pentru zona tunelurilor din Autostrada Lugoj – Deva a fost deblocată. Cel puțin patru ani vor dura construcțiile

autostada lugoj-deva
Sursa foto: INQUAM Photos/Ovidiu Dumitru Matiu

Economic

Licitația pentru zona tunelurilor din Autostrada Lugoj – Deva a fost deblocată. Cel puțin patru ani vor dura construcțiile

Autostrada Lugoj- Deva este cu un pas să fie gata. Ministrul Transporturilor a făcut declarații.

Autostrada în cauză ar urma să facă legărura de la Sibiu la Bruxelles doar prin șosele de mare viteză. Construcția pe teritoriul României, între Lugoj – Deva au început în anul 2011. Patru ani mai târziu a fost finlaizat lotul 1. În vara anului 2017 au existat câteva neîntelegeri, iar până în prezent există nouă kilometrii lipsă.

Ministrul Transporturilor a declarat că s-a deblocat licitația, iar cel mai realist termen nu este mai devreme de patru ani. Cei nouă kilometrii de autostradă conțin mai multe poduri care sutn menite să protejeze animale.

Licitația pentru zona tunelurilor din Autostrada Lugoj – Deva a fost deblocată. Ce spune Ministrul Cătălin Drulă

Cătălin Drulă a vorbit acum câteva zile despre proiectul autostrăzii de la Lugoj-Deva. După mai mulți ani în care licitațiile nu au fost posibile, au fost deblocate recent. Licitația pentru zona tunelurilor din Autostrada Lugoj – Deva a fost deblocată iar candidaturile sunt așteptate până marți, 6 aprilie.

Potrivit lui, deblocarea licitației are loc după ce Compania de Drumuri a ajuns la un acord cu fostul constructor italian Salini, care obținuse plata unor despăguburi de 270 de milioane de lei și repunerea în contract pentru rezilierea abuzivă a contractului din 2017. Cătălin Drulă a mai anunțat că proiectul nu va fi gata mai repede de patru ani.

Istoricul Autostrăzii. Din 2011 au început lucrările

Avem o zonă lipsă de 9 kilometri de autostradă şi se ocoleşte pe drumul naţional alăturat. Ei bine, în sfârşit s-a ajuns la un acord cu acel constructor şi se poate debloca licitaţia care deja este lansată, se depun clarificările acolo şi în curând se vor depune ofertele, deci vom avea un constructor care să construiască acele tuneluri şi în sfârşit să avem autostrada continuă de la Sibiu până la Bruxelles”, a afirmat Cătălin Drulă.

Istoricul Autostrăzii. Din 2011 au început lucrările

Lucrările la autostrada Lugoj-Deva au început în 2011. Patru ani mai târziu italienii de la Tirrena Scavi finalizau lotul 1. În martie 2017 aveam o nouă inaugurare. Salini, tot un constructor italian, finalizase 15 kilometri din cei 28 ai lotului doi al șoselei de mare viteză. În vara aceluiași an, însă, șefii de la Drumuri au rupt contractul cu firma Salini și au lăsat fără constructor circa 13 kilometri din șoseaua rapidă, din care 4 erau construiți în proporție de 90%. Ultimele două loturi din autostradă au fost și ele date în circulație în 2019. 

Singura porțiune lipsă este în continuare cea scoasă din lotul celor de la Salini, unde acordul de mediu revizuit în decembrie 2013 cere realizarea a două ecoducte pentru protecţia mamiferelor mari, așa numitele „tuneluri pentru urși”

„Cea mai importantă veste, pentru toată România: pe Lugoj-Deva, pe lotul 2, pe zona aceea cu tunelele urşilor, suntem de vreo 4 ani într-un blocaj, astăzi în sfârşit s-a ajuns la un acord pe acest lot cu fostul constructor, a fost o reziliere abuzivă în 2017, constructorul a câştigat, anul trecut a venit o decizie care a căzut ca o secure pe acest proiect, de plată a 270 de milioane către acest constructor, de repunere în contract, şi practic lucrurile acolo erau blocate”, a mai spus Ministrul.

Tunelurile pentru urși ajută ca viețuitoarele din apropierea autostrăzilor să nu fie în pericol. Mai mult, acestea vin să protejeze și șoferii pentru a nu exista accidente pe carosabil. Podul verde de pe Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva a fost finalizat în urmă cu doi ani. Urmele pe care animalee le lasă pe acea porțiune arată necesitatea lor.

Continue Reading

Sanda Niculescu este absolventă ASE. 3 ani a lucrat la compania KPMG, specialistă în audit financiar. Ulterior s-a orientat spre presă unde a ocupat majoritar postul de editor pe știrile economice.

Comentează

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe Economic

To Top