Connect with us

Faxnews

Proiectul pentru noua linie de tren spre Otopeni ar putea costa 1 miliard de lei. Cât faci cu mașinia de la Otopeni până Gara de Nord față de tren

proiect cfr
Sursa foto: Inquam Photos/ Octav Ganea

Economic

Proiectul pentru noua linie de tren spre Otopeni ar putea costa 1 miliard de lei. Cât faci cu mașinia de la Otopeni până Gara de Nord față de tren

CFR Infrastructură a realizat un proiect care propune o nouă legătură feroviară între Gara de Nord București și Aeroportul din Otopeni. Linia feroviară care va duce la noul terminal al aerogării este estimată la 1 miliard de lei. Aceasta cuprinde un tunel de aproximativ patru kilometrii. Linia se vrea ua electrificată pentru a fi în concordanță cu celelalte aeroporturi Europene.

Un experiment făcut de o publicație a comparat cât face un cetățen de la Aeroportul din Otopeni până la Gara de Nord cu mașina personală față de tren. Traseul de doar 18 kilometrii ar trebui să dureze 20 de minute cu trenul, însă realiatea este alta.

Proiectul pentru noua linie de tren spre Otopeni ar putea costa 1 miliard de lei. Se vor linii electrificate

Noua legătura între Gara de Nord București și Aeroportul din Otopeni ar avea o investiție de 1 miliard de lei, potrivit proiectului CFR. Linia ferata ar avea în total o lungime de 21 de kilometrii. Dintre care un tunel de 4 kilometrii și va fi nevoie de un racord de 6,7 kilometrii. În proiect sunt incluse și lucrările de modernizare ale căii ferate pe traseele Mogoșoaia – Pajura – Balotești și Băneasa – Chitila.

Amintin că în momentul de față există linie feroviară de 19 kilometrii între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni. Traseul a fost inaugurat în anul 2019, fiind proiectat pentru UEFA 2020. Potrivit proiectului, actuala gară, aflată în fața terminalului Sosiri, și cea nouă nu vor avea legătură una cu alta.

“Putem să facem aceste conexiuni feroviare dar trebuie să le facem cu cap. Dacă nu le facem cu cap, călătorii or să vină tot pe rutier. Pentru a avea frecvențe la 10-15 minute maxim trebuie să am linie dublă electrificată. Electrificată de ce? Pentru că ar trebui ca gara asta de la noul terminal să fie subterană astfel încât să avem o infrastructură de secol 21, să nu mai trebuiască să stăm pe linia simplă, cu trenuri Diesel, ci să avem o conexiune așa cum există în toate aeroporturile mari și foarte mari din lume.

Iar în al doilea rând ar trebui să fie o gara de trecere, nu una înfundată, adcă un capăt de linie, trenurile să poată să plece și să vină ușor fără să fie nevoie să schimbe locomotive, să facă transbordări sau mai știu eu ce”, a explicat Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura.

Cât faci cu mașinia de la Otopeni până Gara de Nord față de tren. Ce alegerea este mai avantajoasă

Cei de la Digi24 au făcut un experiment în luna septembrie a naului trecut pentru a vedea cum ajungi mai rapid de la Aeroport la Gara de Nord din București. Experimentul a plasat două persoane care au plecat la aceeași oră, mai exact ora 13:44 de la Otopeni către Gara de Nord. O persoană a mers cu trenul pe aceastp rută. Distanța de 18 kilometrii ar trebui să fie efectuată cu trenul în 20 de minute.

Realitatea nu este totuși asemănătoare cu teoria. Trenul a parcurs distanța în 45 de minute, dublu față de cât trebuia să facă în mod normal. Cei din mașină au ajuns șa destinație în 23 de minute. Este de amintin că ora nu este una de vărf, iar traficul din Bucuresti poate să fie mai aglomerat.

Continue Reading

Sanda Niculescu este absolventă ASE. 3 ani a lucrat la compania KPMG, specialistă în audit financiar. Ulterior s-a orientat spre presă unde a ocupat majoritar postul de editor pe știrile economice.

Comentează

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe Economic

To Top