Connect with us

Faxnews

Românul care a rămas fără banii de pe card – păcălit de hackeri și refuzat de bancă

Românul care a rămas fără banii de pe card - păcălit de hackeri și refuzat de bancă
Foto: Pixabay

Știri interne

Românul care a rămas fără banii de pe card – păcălit de hackeri și refuzat de bancă

Un tânăr din Deva a rămas fără banii de pe card în urma unei tranzacții frauduloase. Acesta declară că a intrat imediat în contact cu banca dar s-a lovit de un refuz. Unde au ajuns banii și cum ne putem feri de acest tip de frauda?

Horia a devenit ținta hackerilor în timp ce încerca să vândă un dispozitiv inteligent pe o platformă de anunțuri, însă acesta a înțeles că este vorba de o păcăleală abia după ce a aprobat tranzacția.

Rămas fără 1200 de lei, acesta a plătit băncii și trei comisioane pentru convertirea banilor.

Unde au ajuns banii?

Unde au ajuns banii?

Unde au ajuns banii? FOTO: Pixabay

“Mi-au trimis un mesaj personalizat pe WhatssApp, un link pe care să intru să valideze cardul. Am ajuns pe o pagină normală, când cumperi ceva cu datele cardului. (…) Nu-mi ţin toţi banii pe card, dar dacă aveam bani, mi-i luau pe toţi, îmi luau absolut toată suma. Banii au mers către o bancă în Rusia”, transmite tânărul antreprenor care a căzut în capcana hackerilor.

Deși a intrat în contact cu banca la doar 17 minute de la momentul în care tranzacția a fost efectuată, acesta a fost refuzat pe motiv că a autorizat personal tranzacția printr-un serviciu de internet banking.

Bărbatul declară că deși deține și un document care arată faptul că a fost victima unei fraude, încă nu și-a recuperat suma pierdută.

„Dacă pe mine au reuşit să mă înşele să fac chestia asta, la o persoană mai în vârstă care nu cunoaşte tehnologia sau la un angajat al meu care azi încasează salariul. Vrea să vândă ceva, are toţi banii pe card, i se retrag” mai declară acesta.

Băncile spun că au investit în tehnologie și securitate întocmai pentru a preveni aceste tipuri de tranzacții. Însă, odată obținut acordul clientului, tranzacția nu mai poate fi blocată.

„Atacatorii ne determină să furnizăm acele date, deşi noi trebuie să primim bani, atenţie. Când urmează să primiţi bani, nu trebuie să daţi datele de card, ci IBAN-ul contului. Desigur, chestia asta se întâmplă când nu suntem atenţi, la fel cum şi în această perioadă atenţia e distributivă pentru că încercăm să prindem reduceri, promoţii sau să nu fim în faţa unor stocuri care s-au dus”, spune expertul în securitate informatică, Mihai Rotariu.

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică trage, de asemenea, un semnal de alarmă în urma campaniilor false ale hackerilor. Campanii false în numele mai multor companii cunoscute din România.

Internauții sunt sfătuiți  de către experții cyberg să fie mult mai atenți și să nu furnizeze date personale. Dat fiind faptul că urmează luna cadourilor, numărul acestor tipuri de fraude poate crește.

Continue Reading

Tudor Polojan este la începutul carierei de jurnalist, dar are o capacitate deosebită care-l ajută să fie atent și să se documenteze. În prezent lucrează la o carte care se va lansa anul viitor.

Comentează

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Mai multe Știri interne

To Top