Știri interne
Buletinul poate fi eliberat în regim de urgență. Criză de material de plastic pentru tipărire
Buletin la urgenta, se poate elibera cu un motiv temeinic. Unele orase elibereaza actele de identitate mai greu pentru ca nu au materialul special pe de plastic pe care se tiparesc
Autoritățile de la Evidența Populației se cofruntă cu probleme la eliberarea buletinelor pentru că nu există în stoc material de plastic. Materialul este special comandat, iar în depozitele imprimeriei nu este suficient. Criza plasticului pe care este tipărit buletinul, întârzie în județul Timiș eliberarea actelor de indentitate, precum buletinul.
Buletinul poate fi eliberat în regim de urgență
Chiar dacă nu mai există o procedură clară penru eliberarea buletinului în regim de urgență sunt soluții. Cetățenii români care demonstrează motivul urgenței, pot primi buletinul chiar și în 2-3 zile.
Motivele urgente pot fi: călătoria cu avionul, fară ca solicitantul să aibă pasaport.
Pe larg dacă îi comunicați ofițerului de stare civilă că trebuie să vă deplasați peste câteva zile cu avionul și aveți un bilet doveditor, acesta îl atașeză la cerere.
De asemenea șeful de serviciu de Evidență al Populației menționeză pe cerere când este trimisă la imprimerie urgența, iar în 99% din cazuri acestea se eliberează în doar câteva zile.
Chiar dacă motivul schimbări este că buletinul este expirat sau pierdut. La fel și pentru cei care-și schimbă buletinul din motive de divorț sau căsătorie.
Urgențele mai pot fi și de altă natura precum necesitatea buletinului pentru semnarea unor acte. De exemplu cele bancare.
De reținut însă că trebuie prezentată în fața ofițerului de stare civilă dovada urgenței și aceasta să fie una temeinică.
Criză de suport de plastic în Timiș pentru eliberarea buletinelor
În județul Timiș se înregistrează zilnic peste 200 de cereri de eliberare de noi buletine. Autoritățile transmit că se confruntă cu o situație grea pentru că nu au material de plastic special pentru tipărirea buletinelor.
Intervievată de Pro TV, o solicitantă a declarat că românii ar trebui să meargă să culeagă din mări plasticurile aruncate și să le doneze Imprimeriei Naționale pentru tipărirea buletinului.
Este bine de știut că în starea de alertă buletinele expirate se prelungesc automat până când persoana aflată în cauză se duce la evidența populației.
De asemenea Poliția nu amendează persoanele care au actul de indentitate expirat în stare de urgență.
Asta nu înseamnă totuși că trebuie să așteptați prea mult pentru a face cererea de schimbare al buletinului.
Ce acte sunt necesare pentru schimbare buletin?
Actele necesare pentru schimbarea buletinelor sunt:
- Buletinul vechi, dacă nu este pierdut
- Certificatul de naștere în original și copie
- Actul de spațiu. Contract de vânzare cumpărare în original și copie
- Dăcă nu sunteți proprietar prezenta proprietarului cu dumneavoastră la biroul de Evidență a Populației
- Cererea tip de schimbare buletin. Cererea este și în sediile Birourilor de Evidență a Populației sau poate fi descărcată de pe internet și tipărită. Atenție se tipărește față-verso. Pe site-ul mae.ro găsiți cererea oficială, care este disponibilă și pe site-urile Birourilor Județene de Evidență a Populației.
Cererea de eliberare a unui nou act de indentitate poate fi descărcată de mai jos.
Buletinul se modifică la maxim 30 de zile de la data schimbării domiciliului. Dacă nu doriți schimbarea actului de indentitate, trebie să știți că legea prevede obligația ca în 15 zile să aplicați viză de flotant dacă vă mutați de la adresa din buletin, la o altă adresă.
Deși verificările sunt rare, totuși autoritățile dacă vă surprind în locuința în care nu aveți domiciliul sau reședința declarată puteți fi amendat.