Se caută 3.000 de muncitori care să fie plătiţi cu 4.500-5.000 lei în România
Este nevoie de forță de muncă pentru șantierul autostrăzii Pitești – Sibiu. Constructorii vor să angajeze peste 2.000 de muncitori și au căutat în satele de pe traseul lucrărilor.
Însă, mulți bărbați în putere, capabili să muncească, au plecat la oraș sau în străinătate. Situația nu-i scuză pe executanți pentru întârzierea lucrărilor, avertizează însă Compania Națională de Drumuri.
Lucrările la loturile 2 și 3 ale autostrăzii Sibiu Pitești ar fi trebuit să înceapă, însă au fost amânate cu câteva luni. Acum se pregătește organizarea de șantier și se fac defrișări. În paralel, executantul caută să angajeze oameni.
Mulți bărbați în putere, capabili să muncească, au plecat la oraș sau în străinătate.
Este nevoie de forță de muncă pentru șantierul autostrăzii Pitești – Sibiu. Constructorii vor să angajeze peste 2.000 de muncitori și au căutat oameni în satele de pe traseul lucrărilor.
Situația nu-i scuză pe executanți pentru întârzierea lucrărilor, avertizează însă Compania Națională de Drumuri.
Lucrările la loturile 2 și 3 ale autostrăzii Sibiu-Pitești ar fi trebuit să înceapă, însă au fost amânate cu câteva luni. Executantul lucrării caută oameni.
“Minim 2.000-3.000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”, spune Adrian Boboc, manager proiect.
Constructorul a cerut ajutorul primarilor de pe traseul autostrăzii. La Cepari, în Argeș, abia s-au adunat câţiva candidați.
“Noi am publicat asta în comună, dar prea puțini au venit. Să zicem așa undeva de 15-20 de oameni și ăștia toți de peste 50 de ani”, spune Cristian Alexei Ciobanu, primarul comunei Cepari.
Oferta salarială nu e publică, dar recrutorul a sugerat că ar fi sume mari.
“La șantier ați auzit ce salarii sunt, 4.500-5.000 și necalificatul ia în jur de 4.500 de lei. Deci lucrează 8-10 ore pe zi, dar nu mai vrea nimeni să muncească!”, spune şi Constantin Vasile, localnic.
Tinerii pun însă condiții și cer salarii ca în străinătate.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) spun că responsabilii pentru lucrări nu pot da vina pe lipsa muncitorilor pentru întârzieri.
“În momentul în care au venit la licitație, ca și constructori profesioniști, au spus că au și forță de muncă și utilaje.
Nu poți să semnezi un contract de aproape un milion de euro și să spui că tu nu ai forță de muncă. Nu ne interesează!”, a declarat Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, potrivit stirileprotv.ro.
Adrian Boboc, manager proiect: „Minim 2.000-3.000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”.
Constructorul a cerut ajutorul primarilor de pe traseul autostrăzii. La Cepari, în Argeș, abia s-au adunat câtiva candidați.
Cristian Alexei Ciobanu, primar comuna Cepari: „Noi am publicat asta în comună, dar prea puțini au venit. Să zicem așa undeva de 15-20 de oameni și ăștia toți de peste 50 de ani”.
Oferta salarială nu e publică, dar recrutorul a sugerat că ar fi sume mari.
Constantin Vasile, localnic: „La șantier ați auzit ce salarii sunt, 4.500, 5.000 și necalificatul ia în jur de 4.500. Deci lucrează 8, 10 ore pe zi, dar nu mai vrea nimeni să muncească!”.
La Perișani, în Vâlcea mai trăiesc 2.300 de suflete. Primii care au sărit să se angajeze au fost pensionarii. Ion Brădeanu are 70 de ani.
Ion Brădeanu, localnic: „M-ar tenta și paznic și pe motovibrator. Eu mă mulțumesc cu mai puțin, am și o mică pensioară”.
Tinerii pun însă condiții și cer salarii ca în străinătate.
Localnic: „Majoritatea din frații mei au plecat în afară, au migrat în Germania, Italia. De mâine s-ar muta aici dacă ar fi salariile atractive”.
Localnic: „La cheltuiala care e în ziua de azi, trebuie să fie un salariu de 6.000-7.000, că și cu lopata e greu”.
Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere spun că responsabilii pentru lucrări nu pot da vina pe lipsa muncitorilor pentru întârzieri.
Alin șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „În momentul în care au venit la licitație, ca și constructori profesioniști, au spus că au și forță de muncă și utilaje. Nu poți să semnezi un contract de aproape un milion de euro și să spui că tu nu ai forță de muncă. Nu ne interesează!”.
Autostrada Pitești Sibiu ar trebui să fie gata în 4 ani.