Știri externe
Avioanele Boeing 737 Max pot zbura spune FAA, Europa le interzice
Boeing se confrunta cu una din cele mai mari probleme avioanele 737 Max 8 sau 9 au fost declarate de FAA sigure pentru zbor, dar Europa refuză să le lase să tranziteze spațiul aerian.
2 accidente fatale țin în continuare aeronavele 737 Max la sol
Lansarea celor două modele de avioane Boeing 737 Max 8 și 9 era considerată o revoluție pentru industria aeronautică. Din păcate două evenimente tragice, prăbușirea aproape indentică a celor două modele a consemnat la sol toate avioanele de acest tip.
De mai bine de 1 an Boeing încearcă să recâștige încrederea companiilor aeriene care s-au aglomerat în comandarea celor două tipuri de aeronave, dar și a încrederi publicului.
Din păcate deși FAA (Autoritatea Americană pentru Siguranța Zborurilor) a emis un comunicat oficial că după modificările făcute de Boeing la softurile aeronavelor, acum acestea sunt sigure, țările din Europa refuză să le autorizeze să tranziteze spațiul European.
Aviația este într-un impas pe care nimeni nu l-ar fi putut preveni. Consemnarea la sol a celor două modele de Max ale companieie Boeing a fost doar începutul.
Restricțiile de călătorie a făcut ca industria aviației comerciale să fie aproape de colaps. Companii de renume precum British Airways au început să vândă din tezarul companiei pentru a nu ajunge la faliment. Lipsa de pasageri, dar și de rute duce o industrie care în 2019 căuta cu disperare piloți și personal navigant să facă față cererii, ca 2020 să creeze planuri de reduceri drastice de personal pentru a optimiza costurile cât mai mult.
Sute de angajați dați afară
Aviația a fost mereu privită de pasageri și public ca domeniul cel mai sigur pentru un loc de muncă bine plătit.
2020 însă a demonstrat că acest sistem bine pus la punct cu salarii la care un om normal doar visa sau poate câștiga într-un an cât un copilot într-o lună, să se ajungă la etapa în care companiile să dea afara în masă personal navigant. Și nu doar piloțiii și însoțitorii de zbor și-au pierdut zborurile, ci și personalul aeroportuar, personalul din birourile companiilor au rămas fară locuri de muncă.
Cel mai „fericit” caz daca îl putem numi așa a fost al companiilor de linie care au oferit angajaților disponibilizați pachete de compensare, dar în cazul companiilor low cost angajații au fost dați afară fară niciun beneficiu.
Boeing a făcut anunțul într-o perioadă în care companiile proprietare de aeronae Boeing 737 Max 8 și 9 nu aveau nevoie de ridicarea restricțiilor ci erau mult mai concentrate la planurile de salvare ale companiilor pe care le conduc.