Știri interne
Autostrada Pitești-Sibiu mai aproape de finalizare.A fost semnat contratul pentru lotul 4
Autostrada A1 Pitești-Sibiu a semnat contractul pentru un nou tronson. Ce spune Ministrul Transporturilor de autostrada București Brașov.
Autostrada Pitești-Sibiu urmează să aibă 123 de km și să facă legătura cu țările europene. De-a lungul timpului au fost făcute multe presiuni din partea cetățenilor, dar și din partea echipei Ford România și Dacia. Pe 30 martie 2020 au început primele lucrări la tronsonul 1 al autostrăzii. Ministrul Transporturilor a anunțat că licitația pentru tronsonul 4 a fost finalizată, iar lucrările pot începe imediat.
Cine a câstigat licitația celui mai greu tronson de pe autostrada Pitești-Sibiu
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a anunțat pe pagina ofocială că firma austriacă „Porr” a câstigat licitația pentru tronsonul 4. Aceeași firmă realizează și lucrările pentru ronsonul 1 între Sibiu și Boița. Această porțiune a drumului de mare viteză măsoară aproximativ 10 km, dar este unul dintre cele mai dificile din cauza reliefului. Cei 10 kilometrii vor avea mai multe poduri, chiar și un tunel de 1,3 km.
Secțiunea 4 trece din Văleni-Curtea de Argeș și traversează Valea Topologului. Pentru a putea realiza legătura dintre acestea vor fi nevoie de nouă poduri, trei pasaje, un tunel și un nod rutier la Tigveni, după cum a declarat ministrul. Valoarea contractului ajunge la 1,679 miliarde de lei. Cei care au câstigat licitația trebuie să mai aștepte zece zile pentru cazul în care se depun contestații pentru a semna oficial contractul.
În ce stadiu de află celelalte tronsoane de pe A1 Pitești-Sibiu
Secțiunea 1 și 5 avea deja semnate contractele pentru lucrări. Alături de aceastea a fost inclus și tronsonul 4. Acestea fac parte din prima etapă de dezvoltare a autostrăzii din Vale Oltului care face legătură cu coridorul 4 Pan-European.
Lucrările pentru tonsonul 1 au fost începute în 30.03.2020 și are un termen de execuție a lucrărilor de 36 de luni. Secțiunea 5 Curtea de Argeș-Pitești, este în curs de finalizare proiectarea, așteptând autorizația de construcție. Louturile 2 și 3 sunt în licitații și se aștepată încheierea contractelor cât mai repede.
„Lot 2 – ofertele în cadrul licitației au fost depuse, iar la CNAIR se lucrează la evaluarea acestora. Această secțiune este cea mai dificilă a acestei autostrăzi, în Valea Oltului – are 31 de km și cuprinde 7 tuneluri + 27 de viaducte. Lot 3 – tot o secțiune în relief dificil, și acest lot este în licitație, iar zilele acestea se va anunța lista scurtă a ofertelor rămase în cursă”, a declarat Ministrul Transporturilor pe pagina sa.
Ministrul Transporturilor vorbește de autostrada București – Brașov
Poate cea mai aștepetată autostradă care face legătura între capitală și munte este puțin mai aproape de îndeplinire. Valea Prahovei, zona în care în sezonul montan se stă mai mult decât se circulă ar putea avea o alternativă cu această autostradă.
Ministrul a anunțat că pe 12 februarie a fost semnat un contrat de proiectare al drumului. Mai exact vor avea proiectul pentru viaducte, tuneluri, partea din spate a procesului. Ministrul a cerut firmei care se ocupă de poriect să livreze zonele critice, centura Comarnic, zona de la Ploieşti, mai repede decât termenele contractuale. Ultimul studiu de fezabilitate pentru această porțiune datează din 2005.
Ministrul Transporturilor de acum patru ani, Sorin Bușe a precizat că proiectele de infrastructură au avut grave probleme de calitate tocmai pentru că au fost depăşiri de costuri. Acesta a mai vorbit atunci și despre faptul că soluţiile tehnice de construcţie nu au fost adaptate condiţiilor din teren.