Economic
Cele mai „ciudate” comezi de pe aplicațiile de livrare
Aplicatiile de livrare aduc orice la usa românilor. Cele mai ciudate comenzi povestite de curieri
Aplicațiile de livrare aduc aproape orice la ușa clientului. Faxnews a discuat cu câțiva livratori, care au povestit care sunt cele mai „ciudate” comenzi. Livratorii spun povești spumoase despre clienți, pastrând anonimatul acestora.
Contextul în care România se află de aproape 1 an, a generat o explozie de comenzi pe aplicațiile de livrare rapidă. În România cele mai folosite aplicații sunt: Glovo, Bringo, Food Panda și Takeaway.
Sistemul funcționează simplu, clientul se conectează în aplicație și comandă de la magazinele partenere acesteia sau în cazul unor aplicații există și optiunea „orice”. Livratorii onorează comenzile după cerințele clienților.
Curierii – cele mai „ciudate” comenzi primite
Faxnews.ro a stat de vorba cu câțiva livratori de la Glovo și Bringo și așa am aflat care sunt cele mai ciudate comenzi de pe aplicații.
Deoarece nu le este permis să vorbească cu presa, vom păstra anonimatul acestora.
Un livrator Glovo spune că pentru el cele mai ciudate comenzi sunt cele în care clientul comanda atât de puțin încât nu se merită taxa livrării.
Produsele la care clientul are acces prin aplicație nu sunt secrete. Ele sunt afisate în catalogul aplicației și astfel sunt publice.
Livratorii însă au povestit aproape identic că unii clienți din comodidate nu se mai deplasează nici după banala pâine.
„Am avut și am în continuare extrem de multe comenzi în care se comanda 1 singur produs. De exemplu 1 pâine. Pâinea costa maxim 3 – 5 lei, în funcție de preferința clientului. Taxa de livrare este însă 19 lei.” a spus amuzat livratorul.
Continuă un alt coleg de-al său care spune că adesea pe opțiunea „Orice” se primesc comenzi de medicamente sau produse care sunt exclusiv pe bază de rețetă medicală.
„Am pățit și eu și mulți colegi să primim comenzi de medicamente ce se pot elibera doar pe bază de rețetă. În momentul în care contactam clienții, aceștia nu erau surprinși, ba chiar ne rugau să venim să luăm rețeta și să ne întoarcem în farmacie. Noi nu avem însă cum să facem asta.”, povestește pentru faxnews.ro un alt livrator.
Noaptea se caută produse pentru petreceri spre livrare
Dacă în timpul zilei produsele comandate sunt cele obișnuite din coșul de cumpărături. În timpul nopții se caută foarte mult produse destinate petrecerilor.
Alocoolul, tutunul, sunt printre cele mai comandate produse pe aplicațiile de livrare. Important de menționat este că nu toate aplicațiile livrează și noaptea.
Locurile din care se pot aproviziona livratorii sunt benzinăriile sau magazinele cu program de noapte, exclusiv în aplicație.
Închis la Non Stop
Dacă pe vremuri era gluma „Închis la Non Stop”, restricțiile ce circulație aflate în vigoare fac ca Non Stop-ul să fie închis în această perioadă dupa ora 21:00.
Astfel clienții apelează la aplicațiile de livrare, mai ales în perioada în care circulația pe timpul nopții nu este permisă fară un motiv temeinic.
Și cum motivul temeinic nu poate fi lipsa de produse bazate pe alcol sau țigări, livratorii sunt cei care rezolvă poftele.
Farmaciile și benzinăriile au voie să funcționeze după ora 21:00 și cele care au program Non Stop sunt deschise.
Cele mai comandate produse pe aplicațiile de livrare
La unison livratorii spun că cele mai comandate produse sunt cele preparate de restaurante sau fast food-uri. Mai precis mâncarea de orice fel, de pe la mai toate restaurantele care colaborează cu aplicațiile de livrare este în topul produselor comandate.
Imediat după mâncarea preparată, se comandă foarte mult produse alimentare negătite din supermaketuri.
Pe locul trei s-ar plasa produsele necesare casei, igienei personale și a casei.
Clienții sunt darnici
Aplicațiile permite ca clientul să acorde tips livratorului, dar aceștia spun că ei nu văd în aplicație care este bacșișul lăsat de client.
„Noi nu vedem în aplicație cât tips am primit. Acesta este comunicat când ni se face plata, după ce a fost impozitat. Clienții obșnuiesc însă să lase la livrare sume de bani în semn de mulțumire”, a declarat un livrator.
Se comandă orice, românii s-au obișnuit cu livrare rapidă
Livrarea rapidă și timpul de livrare este factorul decisiv care stă la baza deciziei clientului care se orientează după acești factori când vine vorba de aplicația folosită.
Aplicațiile care au cel mai bun timp de livrare sunt cele mai apreciate de români. „Repede” este definitoriu.
Astfel aplicațiile care livrează cel mai rapid sunt cele mai folosite. De asemenea magazinele, restaurantele sau alte localuri partenere ale aplicațiilor care au dezvoltat fluxuri speciale destinate aplicațiilor de livrare sunt cele mai căutate.
„Un magazin sau restaurant care a organizat un flux special pentru livratori și comenzile online este cel mai apreciat. Timpul de livrare se reduce semnificativ dacă livratorul nu este nevoit să aștepte prea mult. Partenerul aplicației primește comanda imediat după ce este plasată online de client. Ceci care se pregătesc și procesează cât mai rapid sunt cei care în final vor fi aleși de client.”, a declarat un livrator experimentat care lucrează pentru una din aplicațiile de livrare rapidă.
Comenzile online sunt în continuă creștere. În perioada în care mișcarea era limitată de adeverințe, serviciile de livrare au fost extrem de accesate și asta a făcut ca românul să afle confortul unei astfel de platforme.