Economic
TAROM se vede nevoit să vândă 14 avioane. 178 de persoane au plecat voluntar din companie
Compania aeriană română, TAROM se confruntă cu mai multe probleme de ceva timp. Din cauza situației actuale operatorul aerian a luat deciza de a-și micșora flota de avioane. După cum în ultimul timp, aeronavele au stat mai mult la sol decât în aer s-a luat deciza ca 14 din ele să fie vândute. În total TAROM ar putea lua 99 de milioane de dolari pe cele 14 aeronave.
Din cauză că tot mai puține zboruri au fost onorate, compania s-a văzut nevoie să restructureze din personal. Procesul viza aproape 700 de angați ai companiei. În momentul de față 178 de persoane au decis să plece voluntar din firmă.
TAROM se vede nevoit să vândă 14 avioane. În câți ani ar putea deveni profitabilă compania
Ultimul an a fost unul mai puțin benefic pentru TAROM. Restricțiile de circulație i-au prins cu o flotă supradimensioată, mai exact cu 29 de avioane. În perioada 2017-2020 compania aeriană a cumpărat mai multe aeronave. Din cauza restricțiilor de circulație mai multe aeronave au rămas la sol fără să mai producă bani, chiar din potrivă îi consumau.
Din această cauză, TAROM a decis că cel mai benefic este să vândă 14 din cele 29 de avioane pe care le au în flotă. Este vorba despre aeronave Boeing, ATR și Airbus fabricate în perioada 1993-2007. Ar vrea să obțină pe ele, în total, aproape 99 miliioane de dolari, bani de care TAROM are nevoie ca de aer. Cel mai mult se cere pentru o aeronavă Boeing 737 din 2003: aproape 14 milioane de dolari.
Cei de la compania aeriavă vor preda la ATR șapte aeronave mici. Aceștia le foloseau în special pentru curse interne sau pe distanțe mici. Agentul aerian a semnat deja un contract pentru achizițioanarea a nouă aeronave noi, patru au fost deja livrate.
Ministrul Trasnporturilor, Cătălin Drulă a anunțat că planul pe care îl are TAROM pentru a reveni pe linia de plutire are doupă componente. Compania se bazează pe planul de restructurare și uniformizarea flotei. Toate acestea ar putea aduce compania de stat pe profit în trei-patru ani, spunea ministrul.
178 de persoane au plecat voluntar din companie. În 2000 TAROM avea 2.900 de angajați, câți au mai rămas
Planul de redresare a companiei aeriene a început de câteva luni și vizează restructurarea a 700 de posturi. De la începutul demersului nu a fost concediat niciun angajat, s-a mers pe sistemult plecării voluntare. Până în momentul de față au fost depuse 198 de solicitări privind încetarea voluntară. Dintre acestea 20 de cereri au fost anulate.
În opt aprilie 165 de angajați au încetat deja raporturile de muncă, 13 de solicitări fiind în curs de procesare. La data de 1 aprilie 2021 , compania avea 1.423 angajați, dintre care 268 angajați aflați în șomaj tehnic, adică 18% din total. Alţi 39 de angajați sunt în concediu de creștere copil.În 2000, TAROM avea aproape 2.900 de angajaţi, în 2009 peste 2.500, iar în iunie 2020 numărul a scăzut la 1.753.
Mai mulţi operatori, printre care şi TAROM, au cerut aprobare de la Comisia Europeană pentru ajutoare de stat pentru peroadele în care au avut de suferit pierderi. Compania naţională este într-o situaţie critică din punct de vedere financiar. 2020 este 13-lea an de pierderi, cu un minus de 454 de milioane de lei, potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat. Ministrul Transporturilor declara în ianuarie că pierderile pe 2020 au fost de 431 de milioane de lei.